logo
امروز : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۴۰۷۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
برادر شهید سلام‌الله قربانی:

امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم

امنیت-امروز-را-مدیون-خون-شهدا-هستیم
برادر شهید سلام‌الله قربانی گفت: امروزه امنیت و هر چه داریم به برکت خون شهدا است و باید قدردان آن باشیم و یادمان نرود برای به ثمر رسیدن انقلاب و پیروزی آن رزمندگان زیادی شهید، جانباز، مفقودالاثر و گمنام شدند یاد و نامشان گرامی باد.

مسعود قربانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه شهادت راه مردان خداست و شهید برگزیده الهی است اظهار کرد: راه شهدا باید ادامه‌دار باشد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه شهید سلام‌الله قربانی دوم خرداد ۱۳۴۴‏، در روستای تازه‌کند از توابع شهرستان زنجان در یک خانوداه مذهبی دیده به جهان گشود افزود: نام پدر عین‌الله نام مادر این شهید بزرگوار طاهره است.

برادر شهید سلام‌الله قربانی ادامه داد: برادرم عاشق امام راحل بود و زمانی که کشور درگیر جنگ با بعثی‌ها شد وظیفه خود دانست کلاس درس را تعطیل کند و در این عرصه حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا زمانی که موضوع رفتن به جبهه را در خانواده مطرح کرد در خانواده استقبالی نشد اضافه کرد: مخصوصاً مادرم خیلی نگران بود ولی وقتی خانواده دیدند ایشان نسبت به تصمیم خود مصمم است پدر و مادرم اجازه دادند تا به جبهه عازم شود.

برادر شهید با بیان اینکه شهید قربانی خیلی با اخلاق و مهربان و اهل فوتبال بود ابراز کرد: هرگز ندیدم با صدای بلند با پدر و مادرم و حتی با ما صحبت کند چند روز مانده به روز رفتن در مزار پائین اقدام به گرفتن لباس برای جبهه کرد تا با آن لباس عازم شود لباسی مناسب و هم سایز او پیدا نشد تمام لباس‌ها سایز بزرگ بودند در آخر لباسی بزرگ سایز را تحویل گرفت و دختر خاله‌ام که خیاط بود آن را برایش کوتاه و اندازه کرد.

برادر شهید سلام‌الله قربانی با اشاره اینکه برادر شهیدم اقدامات لازم جهت ثبت‌نام و اعزام شدن به جبهه را در مسجد و پایگاه امیرالمؤمنین فرودگاه انجام داد تأکيد کرد: از آن پایگاه رزمندگان و دلاورمردان زیادی در جبهه حضور داشتند و اکثراً به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

قربانی ابراز کرد: این شهید بزرگوار ۱۶ سال بیش‌تر نداشت و دانش‌آموز سوم راهنمایی بود و در ۲۳ تیر ماه ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به پهلو، شهید شد و پیکر او را در مزار پایین شهر زنجان به خاک سپردند.

وی عنوان کرد: بعد از اینکه خبر شهادت ایشان آورده شد برادر بزرگ‌تر بنده حاج کلام نسبت به شناسایی و تحویل گرفتن پیکر ایشان اقدام کرد و پس از شناسایی کیف همراه وسایل شخصی برادر شهیدم را به وی تحویل دادند و بعد از باز کردن کیف لباس غرق خون ایشان همراه با وصیت‌نامه خونی را پیدا کردیم.

برادر شهید سلام‌الله قربانی عنوان کرد: پدر و مادرم خیلی گریه کردند و مادرم هر زمانی که لباس غرق خون برادرم را می‌دید زیر لب ذکر می‌گفت و دست به سمت آسمان دراز می‌کرد و می‌گفت پروردگارا فرزندم امانتی در دست من بود که به صاحب اصلی خود بازگشت خداوندا نگهدار آن باش.

 قربانی اضافه کرد: چند روز بعد چند نفر دیگر از همسایه‌ها که فرزندان آنان نیز در جبهه حق علیه‌باطل شهید شده بودند برای دیدن مادرم منزل ما آمدند و هر کدام وسایل شخصی شهید خود را همراه آورده بودند گفتند شما هم کیف شهید را با خود بیاورید تا تحویل مسجد امیرالمؤمنین دهیم مادرم موافقت کرد و کیف همراه با وصیت‌نامه شهید تحویل مسجد داده شد.

وی عنوان کرد: بعد از شهادت برادرم وقتی به چهره پدر و مادرم نگاه می‌کردم فقط زیر لب ذکر می‌گفتند و بیش‌تر برای رهبر عزیزمان امام راحل و سلامتی تمام رزمندگان دعا می‌کردند و کم‌تر بی‌تابی برادرم را داشتند.

برادر شهید سلام‌الله قربانی ادامه داد: شهدا زنده در تاریخ ماندگار هستند و این بر هیچ کس پوشیده نیست چنان‌چه رسول خدا (ص) فرمودند؛ سه گروه روز قیامت نزد خدا شفاعت می‌کنند انبیا، علما و شهدا که با نثار خون خود دلاورانه در برابر هجمه دشمن ایستادگی کردند.

 قربانی گفت: امروزه امنیت و هر چه داریم به برکت خون شهدا است و باید قدردان آن باشیم و یادمان نرود برای به ثمر رسیدن انقلاب و پیروزی آن رزمندگان زیادی شهید، جانباز، مفقودالاثر شدند یاد و نامشان گرامی باد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر